Dag 8 Moment van bezinning - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 8 Moment van bezinning - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 8 Moment van bezinning

Door: Berry

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Springfield

Ww hebben onze gereserveerde nachten in de Super 8 van North Bergen erop zitten, en alhoewel we ons hier waarschijnlijk nog wel een aantal dagen hadden kunnen vermaken, worden de koffers weer gepakt zodat we na het ontbijt kunnen vertrekken. We verlaten de stad vandaag aan de westkant en dat blijkt een stuk relaxter dan de aankomst van vrijdag toen we uit noordelijke richting kwamen.
Met in gedachten, de fun die we 5 jaar geleden hadden in de Universal en Disneyparken in Florida, stel ik voor om te kijken naar de mogelijkheden om ook deze vakantie nog een dagje achtbanen te gaan doen. Het idee wordt door mijn reisgenoten positief ontvangen. Omdat ik op de heenreis naar Florida gezien heb dat we in de buurt van een Six-Flags park waren, wordt de koers enigszins gewijzigd en rijden we een stuk noordwaarts.
Rond het middaguur drinken gebruiken we de lunch in een van de vele gelegenheden die we op de route tegenkomen. We maken van de gelegenheid gebruik om maar meteen een slaapplek te regelen voor de komende twee nachten. Als we dan een bezoek gaan brengen aan Six Flags hoeven we ons daar na afloop geen zorgen meer om te maken.
Het landschap waar we door heen rijden is prachtig. Omdat we langs een van de nationale parken afrijden, hebben we een groot deel van de route uitzicht op groene bergen en lager gelegen meren. Wat een contrast met de metershoge gebouwen waar we gisteren nog tussen door liepen.
Met enkele tussenstops bereikten we tegen zessen zonder problemen ons hotel voor de komende twee nachten. Bij een nabij gelegen Ninetynine nemen we alleen een hoofdmenu en dat is al zo'n portie dat we het met moeite op kunnen.
Eenmaal terug in het hotel wordt de beschikbare internetinfo van Six-Flags nog eens goed bekeken. Dan ontdekken we dat dit de drukste weken van het jaar voor het park zijn (hadden we kunnen weten!), De online korting van $15 p.p. blijkt alleen gekregen kunnen worden als de tickets ten minste 3 dagen van te voren worden besteld. De reguliere toegangsprijs van het park bedraagt circa $ 62 p.p. en voor $ 20 hoeven we de auto niet mee het park in te nemen maar mag die buiten de poort op ons wachten.
Nadat we bij elkaar de rug gecontroleerd hebben en hebben vastgesteld dat er nog geen dollarsnippers wortel geschoten hebben, besluiten we de plannen te cancellen. De kans dat we voor dat geld een groot deel van de dag in de hete zon staan te wachten is ons te groot. Ondanks dat we aan het eind van de dag een flinke regenbui over ons heen hebben gehad, terwijl we in de auto zaten, is de temperatuur hier onverminderd hoog (90F+).
Aan de reactie van Thijs en Inge te merken vinden ze het geen probleem dat we morgen gewoon een relaxdag inlassen waarbij we niet vroeg op hoeven staan en tijd kunnen nemen om op de hotelkamer een spelletje te doen. Nadat ze vandaag al een groot deel van de autorit slapend hebben doorgebracht kost het hen weinig moeite om in slaap te komen.

• 28 Juli 2015 - 09:00

Sandra:

Wat fijn dat je nog even verteld dat het daar 90F is.

• 28 Juli 2015 - 09:06

Sandra:

Wij hebben hier regen harde wind en een graad of 18.
    Leuk dat we gisteren even "live" gechat hebben en fijn dat jullie heelhuids de drukke stad hebben kunnen verlaten.
    Nu een lekkere rustdag,geniet ervan!
    We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhaal en natuurlijk naar de foto's.
    (Maar als we die zien wil dat zeggen dat jullie al weer thuis zijn)
    Groetjes uit het koude natte en winderige kikkerlandje

• 28 Juli 2015 - 18:10

Opa En Oma:

Dag Berry, Afke Thijs en Inge. wat leuk iedere dag die mooie verhalen iedere morgen gaan we meteen kijken wat jullie die dag weer meegemaakt hebben.
    Als ik het zo lees geloof ik ook wel dat jullie een dag rust nodig hebben, geniet er nog maar lekker van. heel veel groetjes van ons

• 28 Juli 2015 - 19:31

Spy_II:

pssst ... ... is the new code.
    Alles verloopt volgens onze planning, Boss.
    De BATI's zijn er bijna en dan _ surprise !