Dag 9: "bijkomen" in Springfield - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 9: "bijkomen" in Springfield - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 9: "bijkomen" in Springfield

Door: Berry

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Springfield

Vanmorgen hebben we uitgeslapen tot een uur of acht. Omdat we tot 9 uur de mogelijkheid hebben om te ontbijten, wordt de visagie even overgeslagen en verschijnen we een hal uur later in de ontbijtruimte. We treffen het blijkbaar want we verblijven precies in de "op=op" weken in dit hotel. Blijkbaar waren er een aantal gasten van wel deze actie op de hoogte, zodat we nog net een paar sneetjes toast aantreffen, wat ontbijtgranen en gelukkig is de apple- and orangejusautomaat nog niet leeg...
We hebben gisteren alvast wat broodjes ingeslagen voor het eventuele uitstapje naar Sixflags dus we hoeven niet om te komen van de honger.
Afke heeft gisteren een aantal geocaches geselecteerd in een bosrijk gebied hier vlakbij en we hebben gepland om daar vanochtend te gaan wandelen. Ondanks dat hij goed heeft geslapen verklaart Thijs nog steeds moe te zijn en onder luidt protest gaat hij met ons mee.
Als we bij het gebied aankomen blijkt het een prachtig bos en waterrijk gebied te zijn. We zijn verbaasd over de geografische kennis van Thijs als hij de namen van alle meren hier weet te benoemen. We passeren achtereenvolgens: Kkanniemeer, Kwilniemeer en Kebginzinmeer. We vragen ons hardop af of Kzeurniemeer ook nog op de route ligt en als we een bijna opgedroogde regenplas voorbijlopen wordt die gedoopt in Tisniemeer.
Het humeur van Thijs wordt er niet beter op als de eerste muggen verschijnen. En ondanks dat we ons gesprayed hebben met het middel dat we ooit in de Everglades kochten, worden we nog een enkele keer geprikt. Op de brede paden valt de muggenoverlast mee dus die proberen zoveel mogelijk te volgen.
Plots verschijnt aan de Bosrand een deer, het beest blijft een tijdje staan, maar als we net dichtgenoeg bij zijn om zonder zoom een foto te knippen, verdwijnt de ree weer in het bos. Als we even later aan de het water onze broodjes op zitten eten, komt er een tweede deere voorbij. Zijn naam was John, en het maakte meer lawaai dan de eerste.
Na een flinke ronde waar bij een aantal geocaches werden gevonden kwamen we terug bij de auto, de buitentemperatuur meter geeft inmiddels 34 graden aan, en de combinatie van muggenspray, zonnebrand en zweet maakt dat we ons erg plakkerig voelen. Het plan voor de middag is even langs de supermarkt te rijden en daarna te gaan douchen in het hotel.
Op de heenweg zagen we vanuit de weg een Target Superstore liggen en als we daar heen terugrijden blijkt die deel uit te maken van een grote Shopping Mall, een groot overdekt winkelcentrum van drie verdiepingen.
Het programma voor de middag wordt snel bijgesteld en we hebben we middag volledig in deze airco-gekoelde accommodatie doorgebracht. De creditcard moet met regelmaat uit de portomonnee verschijnen als blijkt dat er toch wel een aantal leuke winkels tussen zitten. Als ik zelf, goed geslaagd, een van de vele kledingwinkels uitloop bekijk ik eens uitgebreid naar de kassabon; de cummulatieve discount die ik heb genoten is bijna meer dan het bedrag dat ik moest betalen en bijna ga ik geloven dat de slogan "buy more, pay less" hier echt geld. Al dollend met Inge verklaar ik shoppen bijna leuk te gaan vinden en stel ik haar voor om samen met haar voor mij een BH te gaan kopen.
Uiteindelijk spenderen we net iets minder dan de toegang bij Six Flags zou zijn geweest, maar gaan we wel met een aantal tassen naar huis, hetgeen bij het verdelen van de bagage voor de terugvlucht nog wel eens tot een uitdaging zou kunnen leiden. Misschien moeten we dan maar laagjes kleding gaan dragen..

In het hotel kunnen we gebruik maken van een magnetron. We besluiten dan ook om voor het avondeten een keuze te maken uit het giga aanbod van magnetronmaaltijden dan in de Target wordt geboden. Zo kunnen Afke en ik ons vanavond te goed doen aan een Tagliatella pasta met broccoli en kip en hebben de kinderen elk een kleine pizza. Dat moeten we vaker doen!

Morgen gaan we alvast een groot deel van de kilometers richting Toronto afleggen. Afhankelijk van wat we onderweg nog tegen komen willen we morgen pas bepalen wat de bestemming gaat worden. Bij onze reis naar Florida boekten we steeds 's avonds als het hotel voor de volgende nacht, maar inmiddels hebben we ervaren dat het ook goed mogelijk is om daarover pas enkele uren vooraf over na te denken.
Ik overweeg nog om alvast mijn bedje in de lobby neer te zetten zodat ik morgen als eerste aan het ontbijt kan verschijnen, maar besluit uiteindelijk toch het risico op lege schappen maar te lopen.
We kunnen altijd nog langs we weg ergens een American Breakfast met gebakken eieren en spek scoren, ook niet gek.

• 29 Juli 2015 - 13:44

Peter En Annie:

Vraag me af hebben ze daar geen "M", of zijn jullie daarvan genezen.