Een goed begin - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Nadat we afgelopen weekend vooral hebben besteed aan het inpakken van onze koffers zijn we vanmorgen met zijn allen om 4:00 opgestaan om ons tijdig te kunnen begeven naar Brussel Airport. Omdat we schoonpapa bereid hebben gevonden om ons in onze auto weg te brengen, hebben we afgesproken hem om 5:00 op te halen. Klokslag 5 over 5 zijn we op weg naar Brussel alwaar om 10.45 onze vlucht 751 US Airways zal vertrekken.
Na de strenge controles op de luchthaven met goed gevolg te hebben doorstaan, kunnen we om 10:15 gaan boarden. Een poging nog wat extra beenruimte geregeld te krijgen (in verband met een wondroos infectie die ik sinds zaterdag bestrijd met een flinke dosis penicilline heeft de huisarts me opgedragen mijn been zo mogelijk omhoog te leggen) strandt uiteindelijk op niets. Economyclass zit bomvol.Na een vlotte overstap in Philadelphia arriveren we rond kwart voor 7 in Orlando.
Afgelopen week kwam ik erachter dat het hotel dat we voor de eerste nacht hebben geboekt minder dicht bij het vliegveld ligt dan we hadden voorzien. Met de gedachte dat het beter zou zijn om de auto op te halen als we bijgekomen zouden zijn van de lange reis, gaan we morgenvroeg de huurauto pas oppikken. Nadat de medewerker van de verhuurmaatschappij tevergeefs probeerde ons nog een upgrade met 75% discount en wat aanvullende verzekeringen door de strot te duwen, bleek dat hij best bereid was mee te denken en tegen een vergoeding van 140 dollar wel genegen was de auto 14 uur eerder mee te geven dan afgesproken. Hem mededelende dat we morgen wel terugkomen, hebben we de alternatieven in kaart gebracht. Een taxi naar het geboekte hotel, waarvan de overnachtingkosten nog geen 40 euro zouden zijn, zou ons 50 dollar gaan kosten. Aangezien we morgen dan dezelfde rit nogmaals moeten maken hebben we ook van die optie afgezien. Resteerde alsnog een hotel in de buurt te zoeken. Met een telefoontje was dat geregeld. Voor 65 dollar slapen we vannacht in de Quality Inn Orlando Airport met gratis shuttle van en naar de luchthaven en van alle andere gemakken voorzien. Ik ben er stellig van overtuigd dat dit ook het hotel is dat we het reisbureau zouden laten boeken en de inmiddels gecancelde reservering betrof ook een hotel van de Quality Inn keten. Mogelijk dat er op het reisbureau wat mis is gegaan? Die vraag ligt al bij het reisbureau.
Inmiddels liggen vrouw en kinderen lekker te slapen. Kinderen hebben zichtbaar genoten van de heenreis tot zover, maar waren wel helemaal op. Ze zijn dan ook zo'n dik 22 uur wakker geweest want slapen in het vliegtuig, dat zat er op de heenreis niet in. Hoop dat dat op de terugreis anders zal zijn. Inmiddels het ik nog een klein halfuur te gaan en dan heb ik, dankzij het geldende tijdsverschil van 6 uur, mijn eerste vakantiedag volledig (24 uur)kunnen beleven, terwijl het me maar 8 vakantie-uren kost. Daarmee zijn de tegenvallende extra kosten voor deze eerste overnachting alweer ruimschoots gecompenseerd.
Mijn getroffen been heeft het vandaag ondanks de niet al te riante beenruimte goed gehouden. Ik heb wel gemerkt dat de combinatie van penicilline en turbulentie leidt tot enige mate van flatuleusheid. Zuurstofmaskers zijn echter gewoon op hun plaats blijven hangen, zelfs toen ik een tijdje mijn schoenen uit heb gedaan om mijn met een steunkous ingepakte voet wat meer ruimte te geven.

  • 03 Augustus 2010 - 05:09

    Jordy:

    Ik denk dat de rest van het vliegtuig wel goed geslapen heeft, of beter..in coma lag! haha.. veel plezier en we horen/lezen het wel.

  • 03 Augustus 2010 - 09:22

    Peter:

    Fijn dat de heenreis goed is verlopen, ondanks de kleine tegenslagen. Ben blij dat de kids het leuk vinden. Nog veel plezier en wacht op het volgende verslag. Groeten aan allen.
    Peter en Annie.

  • 03 Augustus 2010 - 09:24

    Opa En Oma Jacobs:

    Fijn dat het zover allemaal goed verlopen is, geniet er nu maar lekker van
    Allemaal een dikke knuffel en tot horens.

  • 03 Augustus 2010 - 11:32

    Opa Jacobs:

    ha thijs, ik heb gezien dat jullie hier over kwamen met het vliegtuig en jij zwaaide tegen ons, maar er zat ook iemand op de wc want het begon een beetje te regenen ik denk dat ze net de wc doortrokken en ik kreeg het op mijn hoofd.

  • 03 Augustus 2010 - 17:13

    Jelle En Marloes:

    Fijn om te lezen dat jullie al een goede vlucht hebben gehad!
    Een hele fijne vakantie!!!!

    Groetjes Jelle en Marloes

  • 04 Augustus 2010 - 06:43

    Opa Jacobs:

    op dit moment zijn jullie in diepe slaap, want het is nu hier 8.30 uur en ik ben net uit bed hoe is het met je been ? en kun je wel slapen in jullie mooie bedjes, en heeft thijs zijn voeten wel gewassen voor hij in zijn nieuwe bed ging liggen, wan wij zullen ze vanavond missen bij die bordjes met lekkere patat en ijs, maar jullie gaan natuurlijk naar oom maccie om te buffelen, de groetjes en een fijne dag als je weer wakker bent, van opa en oma jacobs

  • 04 Augustus 2010 - 12:26

    Janine:

    Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van je been! Heel veel plezier nog!

    Groetjes Janine

  • 04 Augustus 2010 - 22:21

    Opa Jacobs:

    wij gaan naar bed, het is al weer 00.15 uur jullie zullen nog wel een tijdje genieten van disney en de rest, allemaal de groeten en doeiiiii. opa en oma jacobs

  • 25 Augustus 2010 - 21:08

    Ank V Heugten:

    Kan het s'avonds zo laat niet meer allemaal lezen maar ik ga het een dezer dagen zeker wel doen.
    hopelijk volgende week terrasje, heb veel te vertellen gr. ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Maanmannetjes go florida

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall

18 Augustus 2010

Dag 16: Key West

16 Augustus 2010

Dag 15: De Keys

15 Augustus 2010

Dag 14: Everglades

14 Augustus 2010

Dag 13: Dolphin Queen en Fleemarket
Maanmannetjes

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 17076

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Maanmannetjes go Canada

02 Augustus 2010 - 19 Augustus 2010

Maanmannetjes go florida

Landen bezocht: