Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

19 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Miami

Gezien het formaat van de bedden hebben heeft Afke vannacht langs Inge geslapen en ik langs Thijs. Inge heeft Afke alle ruimte gegeven door zelf op het randje te gaan liggen. Ik heb zelfs toen ik naar bed ging een stoelleuning bij haar langs de bedrand gezet omdat ik bang was dat ze eruit zou rollen. Thijs daarentegen gebruikte bijna driekwart van het bed, zodat ik gedwongen werd om op het randje te balanceren. Benieuwd hoe ons ontbijt er vanmorgen uit zou gaan zien, lopen we tegen half 9 naar de plek waar, volgens de info die we gisteren kregen, het ontbijt geserveerd zou worden. Ter plekke staan wat schalen met koekjes, een mandje bagels en cups met smeerkaas. Ook is er nog te mogelijkheid om cornflakes en dergelijke met melk te vermengen. Er is gelukkig wel koffie en sap. Plek om te gaan zitten is er niet. Zwaar gedesillusioneerd druipen we met wat bakjes met koekjes en bagles en koffie en sinaasappelsap af naar onze kamer. Als onze grootste honger gestild is stappen we in de auto op zoek naar het beroemde Art Deco District van Miami en als we een tijdje in die omgeving hebben rondgereden parkeren we bij Miami (South)-Beach om daar een paar uurtjes aan het strand door te brengen. Gisteren, aan boord van de Catamaran, is mijn rug aardig verbrand en op het strand probeer ik het contrast met de voorkant wat minder groot te maken. Het zeewater is kraakhelder en als ik tot mijn middel in het water sta, kan ik mijn voeten nog steeds zien. Ook zien we regelmatig grote scholen vissen langskomen. Voor zover we kunnen staan, bestaat de bodem uit het witte zand waar ook het strand uit bestaat. Tegen de tijd dat onze parkeertijd verstreken is wordt het al aardig druk op het strand en dienen de eerste brandingsurfers zich aan. Die hebben we dus niet in actie gezien vandaag.
We rijden terug naar het hotel en nadat we zijn gedoucht en omgekleed eten we daar het restant van de vanmorgen ingeslagen bagels en het brood wat van eergisteren nog over was. Daarna vertrekken we naar een van de grote shopping malls die in Miami te vinden zijn. Bij de receptie van het hotel hebben we een kaart gekregen waarmwe die kunnen vinden en met behulp van Gare Mien is die zo gevonden. De parkeerplaats is gigantisch maar gelukkig zijn borden die aangeven in welke sectie we parkeren. De shopping mall bevat een groot aantal winkels met en een groot aantal daarvan wordt door ons aangedaan. Afke en ik zijn beiden nog op zoek naar nieuwe sportschoenen en aan het einde van de middag zijn we beiden geslaagd. Voor we de mall verlaten drinken we nog even koffie bij Starbucks. We hebben de mall aardig doorkruist en moeten dan ook nog een eindje lopen voordat de auto weer gevonden is. Op de terugweg gaan we even op zoek naar de vestiging van Alamo in Miami. Daar moeten we morgenvroeg de auto afleveren en uit verhalen op het Florida-forum.nl had ik al begrepen dat veel mensen hadden moeten zoeken hoe ze daar moesten komen. In de navigatie staat het adres van Alamo bij de vaste adressen maar als we daar komen treffen we alleen nog een bord aan met de mededeling dat ze verhuist zijn en het nieuwe adres. Dat blijkt gelukkig maar een eindje verderop te liggen en gerustgesteld en nadat we nog even een brood gehaald hebben, voor het geval morgen het ontbijt weer tegen mocht vallen, gaan we terug naar het hotel. Het avondeten wordt vanavond genuttigd bij de Wendy's vestiging die tegenover het hotel ligt. Na het avondeten maken we nog even een wandelingetje op zoek naar een geocache die in de buurt moet liggen, maar door de aanwezigheid van enkele verliefde stelletjes in de buurt, gaan we niet zoeken en keren we terug richting hotel. De kinderen gaan alvast het bed in en Afke en ik bereiden onze terugreis voor door de ruimbagage en de handbagage alvast weer in orde te maken. Nadat ik de boardingpassen alvast digitaal heb geregeld en bij de receptie heb geprint, wordt nog even televisie gekeken en gaat bij ons beide de lamp uit. We vliegen morgen net na de middag van Miami International Airport, via Philadelphia terug naar Brussel waar we volgens planning om 08:00 lokale tijd weer voet op het Europese continent zullen zetten.

• 19 Augustus 2010 - 05:13

KM:

Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt. Een hele goede vlucht terug en tot vrijdag. Wij genieten hier alvast lekker van de zon en bereiden ons voor op een tropisch weekend. Groetjes.

• 19 Augustus 2010 - 07:05

Jordy:

wij zijn er ook al bijna klaar voor om jullie weer op te komen halen. Bas en ik rijden om 6.00uur aan, zodat we hopelijk op tijd daar zijn. Tot morgen!!

• 19 Augustus 2010 - 07:42

Opa En Oma Jacobs:

hallo allemaal, het wordt tijd dat jullie naar huis op aan komen, als je het brood van eergisteren moet eten, hier kun je het brood van morgen al krijgen, maar met een paar nieuwe schoenen aan terug komen is ook niet slecht. een goede terug vlucht en geniet er maar van, een dikke knuffel en tot gauw, doeoeg, opa.. en ook een dikke knuffel van oma.

• 19 Augustus 2010 - 10:25

Peter:

De laatste uren komen er aan. Zo te horen aan de telefoon vinden jullie het ook weer fijn om naar dat kouwe kikkerland te gaan, die het komende weekend op ons verzoek naar hogere temperaturen is opgeschroefd. Goede reis terug en tot ziens

Annie en Peter

• 19 Augustus 2010 - 16:16

Henry En Sandra:

we willen jullie een goede vlucht terug wensen en tot binnenkort

• 19 Augustus 2010 - 18:00

Frans En Leny:

Wij wensen jullie een goede terugreis
    Als jullie terug zijn gaan wij naar Oostenrijk

groetjes uit Millus

• 19 Augustus 2010 - 21:14