Dag 10: onderweg naar Nigara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 10: onderweg naar Nigara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 10: onderweg naar Nigara Falls

Door: Berry

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

29 Juli 2015 | Canada, Niagara Falls

6:07 geeft mijn telefoon aan als ik vanmorgen de eerste keer kijk hoe laat het is. Na het toiletbezoek kruip ik nog even terug. De buren zijn blijkbaar ook al wakker, in elk geval staat de tv in hun kamer erg hard. Om dat mijn kamergenoten er blijkbaar geen last van hebben, laat ik het voor wat het is.
Nadat ik nog even terug ben gekropen ben ik na een paar minuten toch maar gaan douchen. Iets over half zeven betreed ik de nog maagdelijke ontbijtruimte. Ik doe beslag in het nog schone wafelijzer en reserveer alvast vier potjes vruchtenyoghurt. Met mijn buit keer ik terug naar onze kamer waar ik probeer met de geur van de net gebakken wafel de rest te verleiden om me te volgen naar de ontbijtruimte. Mijn plan lukt en even later zitten we met zijn vieren aan het ontbijt, waarna ook andere hotelgasten binnendruppelen.
Na het ontbijt proberen we de hotelkamer weer in de oorspronkelijke staat te herstellen en als al onze spullen in de auto liggen, is alleen aan de bedden en de berg afval en gebruikte handdoeken te zien dat we geweest zijn.
Om half negen hebben we uitgecheckt en snel daarna zijn we onderweg. Van het dashboard naar de achterbank loopt een wirwar van draden die TomTwice, de DS en een kwartet van I-phones van de nodige spanning voorzien zodat wij voldoende ontspannen ons kunnen verplaatsen. Dat lukt aardig want het is dermate rustig op de highway dat nagenoeg continue op de cruisecontrol kan worden gereden en Afke en ik wat vaker afwisselen om scherp achter het stuur te kunnen zitten.
De route westwaarts gaat door een prachtig groen, glooiend landschap en als we ons op een hogere gelegen punt stuk van
de weg bevinden hebben we mijlenver zicht op de omgeving.
Langs de weg worden we regelmatig gewaarschuwd voor overstekend wild, maar de eerste ree die we zien is niet erg wild meer en ligt op de vluchtstrook, ws niet meer, bij te komen nadat ze het gevecht met een Dodge Ram o.i.d. verloren heeft.
Als we een tijdje later, weg van de snelweg, over een 45 mph weg rijden, zien we een eindje voor ons een ree, succesvol, de weg oversteken.
Omdat de buitentemperatuur inmiddels is opgelopen tot 35 graden celsius en in de auto een aangename 20, besluiten we om door te rijden naar Niagara Falls, een dikke 600 kilometer vanaf Springfield. Onder het genot van een beker koffie bij Tim Hortons, gaan we op zoek naar een hotel voor de komende twee nachten zodat we morgen volledig de tijd bij de Niagara Falls kunnen doorbrengen. We boeken bij Motorlodge in het canadese Chippawa (tegen Niagara Falls). Als we een paar uur later bij het hotel aankomen, hebben we inmiddels als gegeten bij de oude man die bekend is om zijn boerderij met een mooh mooh here, and a mooh mooh there, here a mooh, there a mooh...
(Het is woensdag!).
Bij het hotel worden we ontvangen door een allervriendelijkste chinese eigenaresse. Enthousiast geeft ze uitleg bij een plattegrond met alle attracties in de omgeving. Ze bied ons aan morgen bij de watervallen af te zetten en weer op te halen zodat we geen 20 Canadese $ parkeergeld hoeven te betalen. We mogen gebruik maken van een klein zwembad, de bbq en groenten pakken uit haar groententuin. Mocht je hier chagrijnig aankomen, dan wordt je van haar vanzelf vrolijk.
VanAvond hebben we nog een ritje maakt over de parkweg die langs de watervallen loopt. Er zijn nog veel mensen op de been bij de watervallen die op dit moment met gekleurde lampen verlicht zijn. Vanuit de auto kunnen we alleen een glimp opvangen, maar morgen gaan we ze zeker van dichtbij bekijken.

  • 30 Juli 2015 - 09:02

    Peter En Annie:

    Wat is Inge toch stil? En Thijs hoor je ook al niet meer. Maar goed dat jullie een goede airco hebben.
    Geniet van de watervallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maanmannetjes

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 17072

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Maanmannetjes go Canada

02 Augustus 2010 - 19 Augustus 2010

Maanmannetjes go florida

Landen bezocht: