Dag 2: Op naar ons tijdelijke stulpje - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 2: Op naar ons tijdelijke stulpje - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 2: Op naar ons tijdelijke stulpje

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Nog niet gewend aan het tijdsverschil van 6 uur en doordat onze hotelkamer beschikt over 2 queensize bedden, en de kinderen nog niet gewend zijn om naast elkaar te slapen, zijn we allemaal al erg vroeg wakker (03:00 lokale tijd). Na een herschikking van de indeling van de bedden en een zaprondje langs de 99 televisiekanalen heeft iedereen toch nog een paar uurtjes geslapen als we rond de klok van 7 uur opstaan. We hebben de shuttle van 10:00 besproken die ons weer terug zal brengen naar de luchthaven om daar onze huurauto op te pikken, en hebben dus alle tijd voor het "Continental Breakfast" dat voor ons klaarstaat. Het ontbijt bestaat onder andere uit diverse soorten flakes, diverse broodsoorten, die eventueel geroosterd kunnen worden, fruityoghurt, warme worstjes die qua smaak wel wat weg hebben van frikandellen en beslag waarmee we zelf wafels konden maken. Als we na het ontbijt weer naar buiten lopen blijkt de temperatuur al aardig te zijn opgelopen. Thijs, die bij het ontbijt geboeid naar de "weather-updates" heeft gekeken weet te vertellen dat het wel 100 graden zou worden. Hij wist natuurlijk niet dat de temperatuur hier in graden Fahrenheid wordt uitgedrukt maar het klopt dus wel. Terwijl Afke met buiten met de gps bekijkt of er nog wat te geocachen is besluiten de kinderen en ik na het ontbijt nog even televisie te kijken in de hotelkamer waar de airco op volle kracht draait. Als we bij de balie van Alamo aankomen wordt ook nu weer geprobeerd om ons een upgrade en wat extra verzekeringen aan te smeren. Vriendelijk geef ik aan dat het pakket dat in onze voucher staat alles is wat we willen hebben. Bij de afleverplek van de auto blijkt dat we niet gebonden zijn aan het merk en type dat op onze voucher staat, we kunnen kiezen uit een stuk of 6 verschillende auto's. Omdat de Chevrolet Impala waarvoor we eerder gekozen hadden, voldoet aan onze wensen, besluiten we om die dan ook maar te nemen. Nadat we bij de klantenservice onze navigatie hebben opgehaald beginnen we aan de ongeveer 2 uur durende rit naar Palm Coast. Onderweg genieten we vooral van het mooie natuurschoon dat voor een goot deel bestaat uit grote palmbomen. Bij een van de grote supermarkten op de route slaan we alvast wat te eten en drinken in. De navigatie brengt ons probleemloos naar 7 Montauk Court in Palm Coast waar we om een uur of 1 arriveren. Terwijl de hotelkamers in vakantiefolders meestal mooier worden weergegeven dan ze in werkelijkheid zijn, blijkt het huis nog mooier dan op de foto's was te zien. Het lijkt aan niets te ontbreken om er voor te zorgen dat we hier een aangenaam verblijf zullen hebben. Als later blijkt dat de internetverbinding niet werkt, is dat met een sms naar en een telefoontje van de eigenaar aan het einde van de dag ook weer opgelost. We hebben nog even de omgeving verkend en toen we langs het strand kwamen hebben we kinderen nog even in de zee gespeeld. Het zeewater heeft een aangename temperatuur en de aanlandige wind voelt als een warme föhn. Onderweg werken we bij de Mac Donalds nog even wat te eten naar binnen en doen we nog wat boodschappen voor het morgen geplande uitstapje naar Walt Disney's Magic Kingdom. Als we bij het huis nog even wat zijn afgekoeld in het zwembad en de rest van de avond nog wat praktische zaken voor de trip van morgen op internet opzoeken, besluit ik dit verslag op de heenreis naar Disney te gaan typen. Eerst eens toegeven aan de vermoeidheid.

Via onderstaande link zijn alvast wat foto's zichtbaar:

• 05 Augustus 2010 - 07:40

Peter:

Hoi allemaal,

Wel even wennen als ik het zo allemaal lees. 100 gr. Fahrenheit is nog altijd 37.778 gr. Celsius. Toch lekker warm. Hier is het 22 gr. en af en toe regen.
    Hebben jullie aan zee nog iets gezien van de BP olie of is dat verder weg?
    Veel plezier verder en groeten vanuit Vlierden.

Annie en Peter

• 05 Augustus 2010 - 16:36

Marion:

Huis nog mooier dan de brochure. Jeee, die zag er al zo goed uit.

Geniet er van! Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.

groetjes Marion