Dag 3: Bezoek aan Walt Disney's Magic Kingdom - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 3: Bezoek aan Walt Disney's Magic Kingdom - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 3: Bezoek aan Walt Disney's Magic Kingdom

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

04 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Palm Coast

Deze morgen word ik iets voor zessen de eerste keer wakker. Aangezien ik de wekker op zes uur heb staan besluit ik die nog even af te wachten om vervolgens op te staan. Als ik bij de kinderen op de kamers ga kijken blijkt Inge net wakker te zijn. Ik wek Thijs en begin met het maken van het ontbijt en wat broodjes voor de lunch. Om een uur of half acht iedereen in de auto zit rijden beginnen we aan de rit waarvan onze navigatie zegt dat die circa 1,5 uur zal duren. Door wat oponthoud in de ochtendspits van Orlando is het toch al tegen tienen als we, tegen betaling van 14 dollar, de immense parkeerplaats van Disney World op mogen rijden. Met een soort van tram op autobanden worden we vanuit de parkeerplaats naar het "ticket- and transportationcentre gebracht". Daar worden onze vouchers omgeruild tegen een ticket dat ons vijf keer toegang geeft tot één van de vier parken van Disney World. Via een monorail gaan we vanuit het "ticket- en transportcentre" naar Magic Kingdom waarbij we een deel van het Disney Resort doorkruisen. Vanuit aan aantal van de hier gelegen hotels is het mogelijk om per boot de parken te bezoeken. De eerste halte van de monorail is onze bestemming en via de toegangspoortjes gaan Magic Kingdom binnen. Via Main Street lopen we naar het grote kasteel van Assepoester waar we nog net een stukje van de parade en een show meepikken. De eerste attractie die we bezoeken geeft een historisch beeld van de Amerikaanse presidenten. Omdat de hele show in het Engels was, was het voor de kinderen niet zo boeiend maar ze hebben toch de hele show aandachtig zitten kijken. Via Main Street gaan we door naar Frontierland waar we, ondanks de verwachte wachttijd van 45 minuten, besluiten in de rij aan te sluiten voor de Splash Mountain, een wildwaterbaan. Tijdens het wachten lopen we af en toe langs enorme vaten waaruit een gekoelde luchtstroom komt. Met een buitentemperatuur van circa 38 graden (100 graden Fahrenheid maakt dit het wachten wel enigszins draaglijk. In de rij naast ons lopen mensen met een zogenaamde fastpass. Met je toegangskaart kun je bij de meeste attracties hier een kaartje uit een automaat halen waarop een tijdzone staat waarin je terug mag komen (veelal een uurtje later). Met deze fastpass passeer je vervolgens de rij en zo verkort je de wachttijden behoorlijk. Bij onze bezoeken aan de meeste andere attracties proberen we ook zoveel mogelijk van de fastpass gebruik te maken en de overbruggingstijd te gebruiken voor het aansluiten bij rijen de waar de wachttijden minder dan een half uur zijn. Het wachten is ook bij de andere attracties ook veelal geen straf. In de met airco gekoelde wachtruimte is het aangenaam verblijven. De meegebrachte flesjes drank zijn al gauw genoeg genuttigd en de flesjes worden bij de drinkfonteintjes gevuld met water. Het water heeft een chloorachtige bijsmaak. Die smaak was me gisteren ook al opgevallen in de cola die ik bij MacDonalds kreeg. Die cola kwam uit een automaat en ik heb de gratis refill dan ook maar achterwege gelaten. Volgens berichten die ik op het Floridaforum.nl heb gelezen moeten we gewoon even wennen aan die smaak. Ondanks de torenhoge prijzen voor drank en versnaperingen die in het park verkrijgbaar zijn (3,50 dollar voor een waterijsje!) wordt er hier veel geconsumeerd. We hebben gelukkig zelf voldoende bij om de dag door te komen. Ondanks dat het park tot 23:00 open is en de dag wordt afgesloten met een vuurwerk besluiten we, moe maar voldaan, om een uur of zeven de terugreis, via de hiervoor al genoemde transportsystemen, naar de auto te gaan maken. Dankzij de rij aanduidingen (Pluto 22) is de auto snel gevonden. Als Afke om een uur of acht weer de International Drive 4 oprijdt begint het al duister te worden in Orlando. Aangezien met enige regelmaat een politieauto langs de weg wordt gesignaleerd houden we ons keurig aan de "speed limit" van afwisselend veelal 45, 55 of 65 miles per uur. Als we om ongeveer half tien weer in Palm Coast aankomen, kunnen we dankzij de prachtige zwembadverlichting toch nog even lekker plonsen in zwembad.

• 05 Augustus 2010 - 13:40

Jordy:

Aan de foto's te zien is het geen straf om daar te zijn. hebben Thijs en Inge allebei zo'n groot bed??? niet normaal!! groetjes

• 05 Augustus 2010 - 15:55

Moniek:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie vermaken je volgens mij prima ;-). Op ons lege kantoor met uitzicht op de regen die hier in Nederland valt, weet ik zeker dat jullie het beter hebben! Geniet ervan!

• 05 Augustus 2010 - 16:51

Peter:

Doe mickey de Groeten
    veel plezier

Peter

• 05 Augustus 2010 - 18:24

Anita:

Hoi Allemaal,

Zo te lezen hebben jullie veel lol daar.
    Hier is het lekker rustig.
    Geniet er met volle teugen van en we hopen nog veel van jullie vakantieavonturen te lezen!

Groetjes
    Anita Freek en Esther

• 05 Augustus 2010 - 20:05

Buren:

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Geniet ervan! Waar zijn de foto's? Dan kunnen wij (nog meer) meegenieten.

• 06 Augustus 2010 - 14:58

Theo En Maria:

hoi Berry,Afke,Thijs en Inge. Het ziet er wel allemaal mooi uit Het is ook fijn om jullie verhalen zo te lezen dan blijf je toch van het hele gebeuren op de hoogte

Groetjes

• 07 Augustus 2010 - 07:26

Opa En Oma Jacobs:

hallo maanmannetjes en vrouwtjes, waar zijn jullie nu? in denk op een oor in jullie bed, wij zijn al weer in de wakkere wereld en gaan aan de zaterdag beginnen, wij lijden al de hele week honger, want ons inge of ons thijske komen maar geen brood brengen (grapje) de groetjes en een fijne dag als jullie weer wakker zijn. doeiiiiii opa en oma