Dag 4: St. Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 4: St. Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 4: St. Augustine

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Palm Coast

Vandaag hebben we een soort van rustdag (en dat in de vakantie!) gepland. We beginnen de dag met wat rondhangen in en bij het zwembad. Omdat we door onze broodvoorraad heen zijn moeten we eerst naar de supermarkt alvorens we kunnen ontbijten. De kinderen eten alvast een kommetje flakes en daarna gaan we naar de Publix, een giga-supermarkt die op een kilometer of 3 van onze villa ligt. Naast brood slaan we ook flink wat water en fris in want met de temperaturen hier kun je de hele dag wel blijven drinken, Als we terugkomen van de Publix is het al tegen twaalven en ik combineer mijn ontbijt derhalve maar met de lunch. Ik heb net mijn eerste boterham gesmeerd als ik de voordeurbel hoor. Ik bedenk me dat dat mogelijk de buurman zou kunnen zijn met wie we de eerste dag al kennisgemaakt hebben. Hij heeft de tuin in onderhoud en bij hem kunnen we terecht als we iemand nodig zouden hebben. Als ik de deur open doe maak ik kennis met André en Mary. Zij hebben vorig jaar het huis van John en Jolanda gehuurd en huren nu een huis van de zus van John dat een paar straten verderop ligt. Vorig jaar hebben ze een surfboard gekocht voor hun zoon Glenn, dat toen in het huis hebben achtergelaten en ze komen informeren of wij het een probleem vinden als zij kijken of het board nog in de garage ligt en een tijdje gebruiken. Omdat de kinderen met het board in het zwembad hebben gespeeld weet ik meteen wat hij bedoeld en we vinden het geen probleem als zij het meenemen. Ik informeer bij André of hij iets weet van vishengels die mogelijk aanwezig zouden moeten zijn maar die ik niet in de garage heb aangetroffen. Hij zegt daar niets van te weten, maar als ik graag een hengel wil kan ik die bij hen wel komen lenen. We spreken af dat we ze bij gelegenheid wel even op kom pikken en we dan meteen een bakkie komen doen,

's Middags maken we een ritje naar het 20 miles verderop gelegen St. Augustine, een circa 400 jaar oud stadje waar nog een aantal van de oorspronkelijk gebouwen te vinden zijn. Onderweg moet we voor de eerste keer met de auto naar het tankstation. Ook hier is het even wennen aan de hier gebruikelijk inhoudsmaat. De meter geeft hier de getankte hoeveelheid aan in gallons. Een gallon is gelijk aan 3,78 liter. Ik teken de volle tank af voor $ 37,68.
In St. Augustine hebben we al snel een (gratis) parkeerplaats gevonden en we lopen naar de oude stadskern. Aan de hand van een stadsplattegrond bezoeken we de voor ons meest interessante bezienswaardigheden. Een route die hier door de veel toeristen per sighttour wordt gemaakt waarbij bij de bezienswaardigheden niet eens wordt gestopt. Weer teruggekomen bij de auto wordt het langzamerhand eens tijd om over de het avondeten na te gaan denken. Onderweg naar huis eten we bij een vestiging van Wendy's. Als wij Hamptons (de wijk waar het huis ligt) inrijden, besluiten we om meteen de vishengel maar even op te halen. We worden door Mary uitgenodigd om maar meteen even een bakkie te doen. Het huis waarin zij verblijven is nagenoeg een kopie van "dat van ons" alleen heel anders ingericht. De kinderen amuseren zich in het zwembad met Glenn, die het leuk vindt dat hij met Nederlandse kinderen kan spelen. Als we anderhalf uur later uiteindelijk echt opstappen is het inmiddels te donker om nog een hengeltje uit te gooien. Omdat morgenvroeg een uitstapje naar WDW's Epcot staat gepland gaan we allemaal op tijd naar bed Van de geplande rustdag is weinig terecht gekomen maar de dag is weer maximaal genoten.

  • 04 September 2010 - 08:55

    Ank:

    je hebt je roeping gemist, had schrijver moeten worden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Coast

Maanmannetjes go florida

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall

18 Augustus 2010

Dag 16: Key West

16 Augustus 2010

Dag 15: De Keys

15 Augustus 2010

Dag 14: Everglades

14 Augustus 2010

Dag 13: Dolphin Queen en Fleemarket
Maanmannetjes

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 17151

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Maanmannetjes go Canada

02 Augustus 2010 - 19 Augustus 2010

Maanmannetjes go florida

Landen bezocht: