Dag 6: Home Depot en Flagler Beach - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 6: Home Depot en Flagler Beach - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 6: Home Depot en Flagler Beach

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Palm Coast

Nadat ik vanmorgen om een uur of half 8 opstond ben ik direct gaan SMS-en met John, de eigenaar van het huis. Om mijn reisverslag een beetje actueel te houden is het toch wel handig om met enige regelmaat het internet te kunnen gebruiken. Ik krijg al snel een reactie van hem dat ik toch nog maar eens moet proberen om alle kastjes te resetten. Maar dit biedt geen soelaas. Na het ontbijt spelen Afke en de kinderen nog een tijdje in het zwembad terwijl ik met de hengel mijn geluk beproef aan het meertje. Om de vissen gunstig te stemmen gooi ik eerst wat restjes brood in de meer. Als ik vervolgens de eerste keer ingooi met de werphengel blijkt de werpmolen niet vast te zitten en die zie ik dus een meter op vijf voor me in het water verdwijnen. Voorzichtig loop ik een eindje het water in, denkend aan de verhalen over de alligators die hier in de nationale parken blijkbaar regelmatig gespot worden. Het lukt me om de hengel weer bruikbaar te maken en ik kan alsnog gaan vissen. Als ik na een halfuurtje nog geen enkele beweging van de dobber heb kunnen waarnemen en ook het gevoerde brood nog volledig onaangeroerd op het water drijft, geef ik het op. Net als ik alle spullen heb opgeruimd begint het te regenen. Het zachtjes regenen gaat snel over in een flinke plensbui. De thermometer geeft nog steeds een graad of 35 aan.
Vanwege een gebroken hendeltje van de spoelbak van een toilet moeten we vanmorgen even langs bij een bouwmarkt om een vervangen exemplaar te halen. Ik heb van John wat adressen in de buurt gekregen waar ik de hendel zou kunnen vinden. Als we bij de Home Depot aankomen, blijkt er buiten net een workshop voor kinderen aan de gang te zijn. Thijs en Inge kunnen nog meedoen en nadat ze hun naam op een lijstje hebben ingevuld krijgen ze een klusschort en een bouwpakketje dat met hamer, spijkers en houtlijm tot een pennenbakje moet worden gevormd. De schort en het bouwwerk mogen na afloop mee naar huis. We pakken in de bouwmarkt nog even de hendel waarvoor we kwamen en nemen ook nog een spuitbus mee met een spray die ons zou moeten beschermen tegen allerlei insecten. Die kan straks in de Everglades nog wel eens van pas komen. Onderweg doen we nog even de McDonalds aan. Deze keer niet voor een snelle hap maar om vanuit de auto op de parkeerplaats even gebruik te maken van de gratis Wifi-verbinding, met behulp waarvan ik even een telefoontje pleeg naar mijn vader. Ook bel ik nog even met John om te informeren of ik nog op een andere manier zou kunnen regelen dat in het huis internet weer toegankelijk wordt. Omdat ook de televisie het niet doet zou het volgens hem aan de kabelexploitant moeten liggen. Hij zegt me even na te gaan of daar een storing is en belt me even later terug met de mededeling dat die geen verklaring hebben. Zonodig willen ze wel een monteur sturen, maar John vraagt me eerst nog even hem te informeren wat de meest actuele status is.
We rijden door naar Flagler Beach, het stukje strand waar we dinsdag ook al even hebben doorgebracht. Onderweg begint het opnieuw hevig te plensen en zijn ook de bliksemschigten en donderslagen regelmatig waarneembaar. Bij het strand wachten we nog even tot de lucht is geklaard en als we het strand oplopen voelt het een stuk prettiger dan toen we hier enkele dagen geleden in de volle zon waren. Het is redelijk rustig op het strand maar in de zee zijn aardig wat wave-boarders die wachten op een ideale golf om die met hun plank te bedwingen. Terwijl de kinderen aan de kustlijn spelen met water en zand en zoeken naar schelpen, recht voor de uitkijkpost van de Baywatch (Pamela heeft zeker een vrije dag vandaag), proberen Afke en ik met onze ruggen zoveel mogelijk zand te raken en ik doe zelfs even een klein dutje. Als we een paar uurtjes op het strand zijn geweest vinden we het tijd om weer eens verder te gaan en via de boulevard rijden we noordwaarts waar we de meest impossante optrekjes langs de weg zien liggen, waarvan ik gisteren al in een reclamefolder heb gezien dat er ook heel veel te koop staan. We slaan bij de Publix nog wat broodjes in voor de dag van morgen en nemen gelijk enkele pizza's mee die we thuis in de over opwarmen. Als ik mijn netboek bij het huis weer aanzet zie ik tot mijn verbazing dat spontaan ook de internetverbinding weer online is. Ik vervang de hendel bij het toilet en werk voor en na het eten nog even mijn verslagen bij. De kinderen hebben de grootste lol in het zwembad en Afke heeft na het eten stelling genomen op de bank waar ze op de enorme flatscreen kijkt naar een film. Ik spring ook nog even bij de kinderen in het zwembad en omdat het al begint te schemeren doen we de zwembadverlichting nog even aan, hetgeen vooral door Inge fantastisch wordt gevonden. Als tegen een uur of negen de kinderen naar bed zijn kijk ik nog even mee televisie om vervolgens op tijd te gaan slapen. Morgen staat WDW-park nummer 3 op het programma (Animal Kingdom), en we staan dus weer op tijd op.

  • 08 Augustus 2010 - 08:01

    Peter:

    Fijn dat de kids genieten

    Annie en Peter

  • 08 Augustus 2010 - 09:10

    Moniek:

    Vervelend dat internet niet altijd werkt. Gelukkig heb je de verhalen er nu op kunnen zetten, leuk om te lezen dat jullie je goed vermaken! Geniet er nog van!

    Groetjes Moniek

  • 08 Augustus 2010 - 11:01

    Opa En Oma Jacobs:

    hallo maanmannetje Thijs, wij zitten al te wachten op die grote amerikaanse vissen, die jij en pappa gevangen hebben, als de vissen te groot zijn voor in het vliegtuig dan hang ze maar achter een boot die over een tijdje naar nederland komt, of hebben jullie alleen het oude brood wat nat gemaakt? en ons maanvrouwtje Inge mag voor opa wel is kijken naar een disneyfilm die we nog niet hebben en als ze daar niet te duur zijn ,....en nederlands spreken, want jullie spreken straks natuurlijk vloeiend amerikaans, joe now maar opa en oma willen hem ook begrijpen, ik moet now soap(soep) gonne eat(eten)of is dit niet goed geschreven en schrijven de piepels der het anders, maar wij hebben hier wel de langste friten, want hier zijn de aardappels bigger !!!! groetjes het is hier sunday en daarom eten wij sundayse soap (zondagse soep) groeten aan iedereen bij jullie in de villa. doei opa en oma

  • 08 Augustus 2010 - 13:25

    KM:

    Gelukkig dat internet niet altijd werkt...kun je ook nog vakantie vieren!
    lol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Coast

Maanmannetjes go florida

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

Dag 17: Miami Beach en Dolphin Shopping Mall

18 Augustus 2010

Dag 16: Key West

16 Augustus 2010

Dag 15: De Keys

15 Augustus 2010

Dag 14: Everglades

14 Augustus 2010

Dag 13: Dolphin Queen en Fleemarket
Maanmannetjes

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17081

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Maanmannetjes go Canada

02 Augustus 2010 - 19 Augustus 2010

Maanmannetjes go florida

Landen bezocht: