Dag 7: Bezoek aan WDW's Animal Kingdom. - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 7: Bezoek aan WDW's Animal Kingdom. - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 7: Bezoek aan WDW's Animal Kingdom.

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Palm Coast

Deze morgen heb ik de wekker wel nodig om om 06:00 wakker te worden. Omdat ik de snooze functie op de wekker niet blind weet te zitten, sta ik direct op. Het is al bijna gewoon geworden om direct mijn netbook maar even in te schakelen om even te kijken of er nog berichten zijn uit het gebied waar men zes uur voorsprong op ons heeft. Nadat ik de lamp in de gang waaraan de kinderen slapen heb aangemaakt, begin ik weer met het smeren van de broodjes voor de lunch die we vandaag meenemen met ons derde bezoek aan een Disneypark namelijk Animal Kingdom. Inge is al snel na mij in de keuken en ik moedig Thijs aan met de mededeling dat ik een verrassing voor hem heb als hij zorgt dat hij snel is aangekleed en dat blijkt te werken. Na het ontbijt zorgt Afke dat de tassen en de koelbox weer worden gevuld en voor we vertrekken bellen de kinderen nog even met familie en een vriendinnetje. Thijs blijft vissen naar de verrassing en als ik hem zeg dat hij onderweg kan kijken naar wat Pokemonfilmpjes die ik in de vakantievoorbereiding op het netbook heb gezet is hij dolgelukkig. De heenreis verloopt voorspoedig en het is opvallend stil op de achterbank. Terwijl we anders nog wel eens in moeten grijpen om de orde op de achterbank enigszins te handhaven gaat vandaag Inge volledig op in haar de DS-game en is Thijs hoorbaar geboeid door het filmpje.
Het is vanmorgen bewolkt boven Florida en naarmate we dichter bij onze bestemming komen lijkt het wolkendek alleen maar dikker te worden. Onderweg krijgen we een paar flinke buien over ons heen waarbij ik het ruitenwissers in de hoogste stand moet laten wissen om zicht te kunnen houden. Een droog moment grijp ik even aan de brandstoftank van onze Impala voor de tweede keer vol te gooien. Vanaf het pompstation is het nog een minuut of tien tot we op de parkeerplaats van het park zijn en als we daar zijn is het gelukkig nog steeds droog. We hebben vandaag ook geluk met de plek die ons wordt toegewezen. Die ligt namelijk pal naast de opstapplek van het treintje van het transportationsystem dat ons naar de toegangspoortjes brengt. De regenbuien hebben een positief effect op de temperatuur; het voelt een stuk prettiger aan dan de afgelopen dagen. Nadat we weer met goed gevolg door de tassencontrole zijn gekomen kunnen we rond de klok van tien uur door de toegangspoortjes. Vandaag worden onze vingerafdrukken aan onze toegangskaartjes gekoppeld. De toegangskaartjes van Disney worden per dag goedkoper naarmate je een ticket voor meerdere dagen koopt. Vanaf 5 dagen kosten de volgende extra dagen nog maar een paar dollar extra. er schijnt dan ook in het verleden een levendige handel te zijn geweest in half opgebruikte meerdagentickets. Ik had op een internetforum al gelezen dat Disney deze handel de kop in probeert te drukken door de kaarten persoonlijk te maken door er een vingerafdruk aan te koppelen. Ik was er op onze eerste dag dan ook een beetje verbaasd over dat we "vrij overdraagbare" kaartjes hadden. Omdat we onze tickets vooraf hebben gekocht hebben we een 5-dagenticket voor de prijs van een 4-dagenticket gekregen. Omdat we onze 5e dag waarschijnlijk niet zullen gaan gebruiken (in 4 dagen kunnen we alle WDW-parken met uitzondering van de waterparken bezoeken), hebben Afke en ik het er nog over gehad om onze kaarten eventueel over te doen aan de Mary, Andre en Glenn omdat die zeiden dat ze misschien nog Epcot zouden willen bezoeken. Ik heb er geen idee van of de controle op het matchen met de vingerafdruk regelmatig wordt toegepast, maar kan me voorstellen dat potentiële kopers het risico niet zouden willen lopen en het dus een effectieve maatregel is. De eerste attractie die we vandaag bezoeken is een 4D-animatiefilm over insecten. De vierde dimensie wordt toegevoegd door tijdens de film passende geuren de zaal in te blazen en als aan het einde van de voorstelling wordt gezegd dat alle insecten eerst de zaal uit mogen, is op je rug iets voelbaar waardoor het lijkt alsof er iets achter je door kruipt.
Ook maken we een tochtje met een wildwaterbaan die qua model wat weg heeft van de Efteling. De wachttijd die volgens de borden circa 20 minuten bedraagt, blijkt in werkelijkheid nog geen 10 minuten te zijn. Er staan waarschuwingsborden bij deze attractie die ons waarschuwen dat we drijfnat kunnen worden. Onze bagage kan in het bootjes in een spatwaterdichte ruimte worden opgeborgen. Tijdens ons eerste tochtje zien we een medepassagier in ons bootje inderdaad goed nat worden, ondanks dat hij een regenponcho draagt. Omdat we allemaal erg genoten van het tochtje en we snel weer aan de beurt zijn, gaan we nog een tweede rondje. Deze keer komen wij verkeerd uit als het bootje de afdaling maakt en we krijgen een vloedgolf over ons heen die ervoor zorgt dat we doorweekt uitstappen. Het water is aangenaam van temperatuur en in combinatie met de buitentemperatuur is het geen probleem om met natte kleren onze weg te vervolgen. Ook als we later op de middag nog wat regen over ons heen krijgen kan dat de pret niet drukken. Een enkele attractie wordt stilgelegd als het wat begin te onweren maar dat geeft ook niet echt problemen.
Andere indrukwekkende attracties in dit park zijn de Dino-tour, waar met een zogenaamde tijdmachine een tocht wordt gemaakt door een ruimte waar levensechte dino's zijn nagemaakt, een vogelshow waarbij een vogel een dollarbiljet bij iemand uit het publiek uit de handen haalt en het vervolgens daarna bij dezelfde persoon terugbrengt, en last but not least een geweldige safaritour waarin een safaritruck een complete safari wordt gemaakt langs olifanten, giraffen, leeuwen etc. over een weg waarvan je je afvraagt of we niet vast zullen blijven hangen in het modderspoor. Vlak voordat we ons naar de uitgang willen begeven kunnen we nog binnenstappen in een show van De Lion King. Als we een halfuur later weer naar buitengaan zijn we allemaal blij dat we deze schitterende show vol zang, dans en acrobatiek niet gemist hebben.
Tijdens de terugreis naar Palmcoast typ ik het grootste gedeelte van de belevenissen van vandaag en rit schiet dan ook lekker op. We halen bij de Publix nog even wat broodjes voor morgen en zijn circa 20:00 terug bij de villa. Afke bakt snel wat pannenkoeken en met wat ijs na hebben we vandaag redelijk vlot gegeten en is er nog tijd om even in het zwembad te liggen. De verlichting moet wel weer aan want het is inmiddels al weer donker.
Om een uur of 10 hebben we de kinderen in bed liggen en maken wij ons op voor ons laatste bezoek aan een Disneypark: De Hollywood Studio's.

• 09 Augustus 2010 - 08:43

Peter:

Jullie maken er wel een natte boel van. Maar het lijkt me geweldig. Hier zijn we ons aan het voorbereiden voor het feest van Annie. Gisteren (zondag) hebben we al visite gehad. Afgelopen donderdag zijn we naar Roermond geweest, Annie wou een nieuwe outfit voor de bruiloft van Betty. Waar kwamen we mee terug? Een Badpak.
    Nou ja ze gaat met Betty ook altijd zwemmen.
    Verder alles goed en jullie nog veel zwemplezier en genieten van de uitdagingen.

Groetjes
    Annie en Peter

• 09 Augustus 2010 - 12:30

Opa En Oma Jacobs:

hallo, 19 foto's maar de helft stond er 2keer op het waren er eigenlijk maar 8 of 9 stuks heb je voor thijs en inge ieder zulke bal gekocht, een was ook wel genoeg, maar ze waren wel heel mooi, maar alleen Afke eet gezond dat zag ik wel. groeten en heel veel plezier vandaag. opa en oma