Dag 10: Bezoek aan Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 10: Bezoek aan Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 10: Bezoek aan Universal Studio's

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

12 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

In verband met het formaat van de bedden (Queensize = 1.60m breed en 2 m lang) en geleerd van onze eerste nacht in het Quality Inn heeft hebben we de kinderen gisteren elk in een apart bed gelegd en zijn wij er later bij gaan liggen. Ondanks dat ik een paar keer wakker ben geworden omdat Thijs nogal beweeglijk was in bed, heb ik goed geslapen als ik iets voor half acht wakker wordt. Ook Afke wordt net wakker en we staan beiden alvast op. Als de kinderen vlak daarna uit hun droom ontwaken, mogen ze zich aankleden en daarna nog even televisie kijken. Zelfs in Orlando is het Disney-kanaal op de televisie te ontvangen en ondanks dat alles in Engels is en niet in het Nederlands wordt ondertiteld gaan volledig in de tekenfilms op.
Om de lunch te maken komen we messen te kort en we besluiten eerst te gaan ontbijten en daar te kijken of we een mes even mee naar de kamer zouden kunnen nemen. Bij het ontbijt treffen we plastic bestek aan dus dat probleem is snel opgelost. Het ontbijtbuffet is zeer uitgebreid met als warme hap een hamburgertje, een kleine omelet of een zelf te bakken wafel. Ook kunnen we kiezen uit verschillende soorten brood (evt toast), muffins en yoghurt/flakes. Na het ontbijt maken we alsnog de lunch in orde en ruim op tijd staan we bij de entree te wachten op ons vervoer naar Universal. Het vervoer wordt geregeld met een afgedankte stadsbus door een chauffeur met een spaans accent. Als de bus bij ons hotel komt zit hij al bijna vol en hier stappen nog een man of tien in. Omdat we redelijk vooraan staan kunnen we de laatste zitplaatsen bemachtigen. We zagen het park vanuit onze hotelkamer al liggen en met een rit van nog geen tien minuten door Orlando zijn we al op de plaats van bestemming. We worden afgezet bij nummer 61 op de parkeerplaats voor bussen en de chauffeur geeft ons mee dat we om 18.55 uur op dezelfde plaats moeten staan als we weer terug naar het hotel willen. Vanaf de parkeerplaats is het nog een aardig eindje lopen naar de kassa van het park waar we onze vouchers inruilen tegen de toegangstickets. Voor we zover zijn worden ook hier onze tassen weer grondig doorzocht. Een deel van het traject leggen we af op een lopende band. De tickets die we krijgen geven ons onbeperkt toegang tot de beide parken van Universal voor een periode van veertien dagen, geldend vanaf de eerste dag dat we het park bezoeken. Deze kaartjes die we via het reisbureau gekocht hebben, zijn blijkbaar direct aan de kassa niet verkrijgbaar en de prijs die we ervoor betaalden is een stuk lager dan wat hier ter plekke voor 2 daags toegangsticket moet worden betaald. Het loon dus zeker om de kaarten vooraf te kopen. We zullen echter maar twee dagen van onze tickets gebruik maken omdat we donderdag door zullen reizen en daarna de afstand tot het park waarschijnlijk te groot wordt om nog een keer te gaan. Ook hier wordt bij de toegangspoort tot het park direct onze vingerafdruk gekoppeld aan het toegangsbewijs en wordt het daardoor niet meer overdraagbaar.

In het park gaan we direct op zoek naar de fast-pass automaat voor de Rock-it, een gigantische achtbaan waar als we binnenkomen de wachttijd al 60 minuten bedraagt. Het systeem met de fast-passen blijkt in dit systeem niet te gelden. Hier heeft men het slimmer bekeken. Bij de kassa was me al opgevallen dat er naast de reguliere dagtoegangskaart ook een Express-versie was, die aanzienlijk duurder was. Ik heb zojuist op internet gelezen dat het prijsverschil varieert van 26$ tot 70$ (afhankelijk van de datum) per persoon per dag. Dit express ticket geeft de houder ervan het recht om langs de rijen af te lopen. Bij de attracties met lange wachttijden constateren we dat er een groot aantal mensen bereid is geweest om voor die optie de portemonnee te trekken. Ook kun je in het park een kaart kopen om bij een aantal aangewezen restaurants in het park onbeperkt te eten en te drinken. Aan de drukte bij de verkooppunten van deze tickets te zien wordt ook hier veelvuldig gebruik van gemaakt.
De eerste attractie vandaag is een 4-D film van Shrek. Als daarna de wachttijd bij de Rock-it nog steeds een uur bedraagt sluiten we toch maar in de lange rij aan. De rij is continue in beweging en dankzij de beeldschermen aan de zijkant is de wachttijd wel draaglijk. Gelukkig kunnen we het grootste deel van het rij-lopen doorbrengen in de schaduw want de temperatuur loopt al weer snel op en de zon brandt fel. We hebben ons beschermd met factor 50 dus we kunnen wel wat hebben. Binnen het uur zitten we in de rollercoaster en zodra we zitten moeten we op een schermpje voor ons een muzieknummer kiezen. Tijdens de rit galmt het gekozen nummer uit de speakers in onze hoofdsteunen en we worden de hele rit gefilmd via camera in de rugleuning voor ons. De baan is bijzonder spectaculair en als ik later de filmpjes terugzie is duidelijk te zien dat we alle vier van de rit hebben genoten. Tegen betaling van 45$ wordt van de het persoonlijke filmpje een dvd gebrand, maar wij vinden het zo ook wel goed.
Bijna alle attracties in het park hebben een hoger "actie"-gehalte dan in Disney. We bezoeken onder andere de filmset van Twister en Jaws, spelen mee in de rampenfilm "Disaster" en brengen E.T. "home". Net voor we uit het park gaan bezoeken we nog een indoor-achtbaan met als thema mummie. Ik hoop dat de kinderen geen nachtmerries krijgen van de indrukken die vandaag zijn opgedaan. Bij het verlaten van het park wordt nog even een geocache opdracht uitgevoerd (een fotomaken van iemand met de gps bij het stuk van de voormalige Berlijnse muur dat bij het HardRock hotel net buiten het Universalpark staat).
De buschauffeur heeft ons keurig op tijd opgepikt en weer teruggebracht naar het hotel. We hebben de onze spullen naar onze kamers gebracht zijn in de auto gestapt om nog ergens wat te gaan eten. Er zijn geen eetgelegenheden in de directe omgeving van ons hotel. Bij de grootste McDonald van Orlando (waar je ook gewoon pizza en andere gerechten kunt eten) is het zo druk dat we daar snel rechtomkeer maken, Bij de naast gelegen vestiging van Checkers zit helemaal niemand te eten en wij trekken daaruit de conclusie dat dat wel een reden zal hebben en besluiten ook daar niet naar binnen te gaan. Uiteindelijk belanden we in de Burgerking die honderd meter verderop ligt. Na het eten bezoeken we nog wat winkeltjes aan de International Drive, een van de drukste straten van Orlando. Tegen half tien zijn we weer terug op onze hotelkamer waar de Inge en Thijs in bed kruipen en Afke en Ik nog wat koffiedrinken, typen en televisiekijken. Het weer is bijna de hele dag heel goed geweest. Alleen aan het einde van de middag hebben we even een stevige regenbui gehad. Morgen staat park 2 van Universal: Islands of Adventure op het programma. In dit park zullen we de attracties rondom Spiderman en de Incredible Hulk tegenkomen.

• 12 Augustus 2010 - 07:59

Peter:

Dat jullie nog op beide benen kunnen staan, na al die achtbanen. Morgen wordt het dus de dag voor Thijs. Veel plezier
    Groetjes

Annie en Peter

• 12 Augustus 2010 - 14:46

Opa En Oma Jacobs:

ha die vakantiegangers, ik heb wel gehoord dat thijs een bed had waarin je kon verdwalen, en dat ze hem smorgens niet konden vinden toen papa hem ging roepen. op dit moment zitten jullie waarschijnlijk alweer in het park en zal thijs wel genieten van de spidermanbaan, een fijne dag allemaal en tot horens. doeoeg, opa en oma jacobs