Dag 12: St. Petersburg en Treasure Island - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu Dag 12: St. Petersburg en Treasure Island - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

Dag 12: St. Petersburg en Treasure Island

Door: maanmannetjes

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

14 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vanmorgen weer geen gebruikt van de wekker maar onze biologische klok het werk laten doen. Die zorgde ervoor dat we allen tussen 7 en half 8 ontwaakten en toen iedereen gedoucht en aangekleed was hebben we eerst onze tassen en koffers weer ingepakt en daarna hebben we ons naar de ontbijtzaal begeven. De warme snack bestaat vanmorgen uit minihamburgers en gebakken eieren. Het formaat van de hamburgers is zodanig dat je er 3 van nodig hebt om een snee brood te kunnen beleggen. De bekertjes vruchtenyoghurt die Thijs vooral 's ochtends eet zijn vandaag uitgebreid met twee smaken. Konden gisteren alleen nog gekozen worden uit frambozen of perzik, vandaag is daar aardbei en banaan/aardbei aan toegevoegd en die moeten dus ook getest worden. Na het ontbijt nemen we een bagagetrolley mee naar boven, zodat we onze bagage niet van 5 hoog naar beneden hoeven te sjouwen. Na een laatste check wordt de kamer nagenoeg achtergelaten in de staat zoals wij hem drie dagen geleden aantroffen en nadat Afke heeft uitgecheckt en ik alles weer in de auto heb gelegd, verlaten wij via de Interstate 4 Orlando in westelijke richting. Onderweg richting Tampa stoppen we nog een keer bij een Tourist-Information om daar nog wat folders over bezienswaardigheden in de buurt van Tampa mee te nemen. Net voorbij Tampa ligt st. Petersburg, de hoofdbestemming van vandaag. We hebben een reservering in La Quinta Inn. Als we daar nog net voor de middag aankomen, kunnen we nog kiezen of we een kamer op de begane grond of op de eerste verdieping willen. Omdat ik al gezien hen dat de kamers zijn gesitueerd rondom het zwembad kies ik voor de begane grond. Daar blijken echter nu nog geen kamers beschikbaar omdat mensen nog tot 12 uur kunnen uitchecken en daarna nog gepoetst wordt. Als ik vraag hoe laat we wel beneden in zouden checken antwoordt ze dat dat over anderhalf uur wel zou moeten kunnen. We spreken af dat wij nog even de omgeving gaan bekijken en daarna terugkoken om alsnog in te checken. Buiten maar ik alvast even gebruik van de Wifi-verbinding om te kijken of er een Wall-Mart in de buurt is. Wall Mart is een grote keten van winkels waar zowel food als non-food wordt verkocht en toevallig of niet er licht er een op een paar kilometer afstand. Bij de in de winkel aanwezige McDonaldsvestiging scoren we ieder een hamburger ($ 0,79!) en met een broodje uit de Wall-Mart is onze lunch ook weer geregeld. Na een uurtje of twee zijn we terug bij ons hotel en we kunnen inchecken in kamer 139, een meter of 10 van het zwembad. De middag brengen we verder grotendeels door op het strand van Treasure Island. De auto kan daar op een parkeerplaats tegen het strand worden geparkeerd. Bij de parkeerautomaat moet je vooruit betalen, wat ook met de creditcard betaald kan worden. Als op de meter het nummer van de parkeerplek wordt ingetoetst, verschijnt of het scherm de resterende betaalde parkeertijd.
Vooraan op het strand liggen een groot aantal lange, ijzeren pijpen met een diameter van circa een halve meter. Ik heb een vermoeden dat die te maken hebben met de olieramp die in de golf van Mexico, waaraan dit strand ligt, heeft plaatsgevonden. Omdat we verder geen sporen van vervuiling kunnen waarnemen en meer mensen het risico blijkbaar durven lopen, besluiten we om hier toch te gaan zitten. Nadat we allemaal voorzien zijn van een laagje factor 50 (waterresistent!) gaan we de zee in. Het water is bijzonder aangenaam van temperatuur en we lopen er zo tot onze schouders in. De golven slaan ons af en toe om de oren en het is zaak om de mond goed dicht te houden want (net als het Noordzeewater) heeft het water een smerige afdronk. Even voordat we terug naar het hotel gaan laten we ons door de zon opdrogen door op het strand nog wat bijzondere schelpen te zoeken. Terug bij het hotel wordt het zwembad gebruikt om het achtergebleven zeezout en de kleine stukjes schelp die nog aan onze huid en zwembroeken kleven te verwijderen. Na het zwemmen hebben we gegeten bij de "Denny's" die langs ons hotel ligt. Weer terug op de hotelkamer wordt door de kinderen nog even televisie gekeken. De televisie kent hier naast het normale zenderaanbod ook een groot aantal betaalde kanalen zoals een Nintendo Game kanaal, een filmkanaal en een adult TV kanaal. Terwijl ik de kinderen heb uitleg dat we die kanaal niet gaan gebruiken gaan ze alweer op in een programma op Disney Channel. Afke en ik stellen de planning van onze resterende dagen nog wat bij en vullen die nog wat verder in. Morgen zullen mogelijk nog één activiteit hier in de buur gaan ondernemen en daarna reizen we door naar Naples, een voorstadje van de Everglades. Wederom via Expedia.nl heb ik daar zojuist een reservering gedaan bij Comfort Inn en suites.

• 14 Augustus 2010 - 06:17

Henry En Sandra:

Het wordt hier een vast ritueel,als we opstaan eerst de computer aanzetten en kijken wat Berry Afke Thijs en Inge nu weer meegemaakt hebben.
    Zo te lezen was dit een redelijk rustig en relaxed dagje ben benieuwd wat de volgende dag weer brengt.
    nog heel veel plezier in de states wij redden het hier wel in het natte en koude Holland.

Groetjes Henry en Sandra

• 14 Augustus 2010 - 08:43

Peter:

Zo te lezen een normale dag. Sorry Henry en Sandra, maar dit weer is voor ons heerlijk hier. 22 graden is lekker en af en toe een buitje. Afke, Berry, Thijs en Inge nog veel kijk en zwem plezier en op naar het volgende evenement.
    Groetjes

Annie en Peter

• 14 Augustus 2010 - 10:11

KKM:

Nou, ik zal niet beweren dat ik alles lees wat jullie schrijven, haha.
    Maar de koperen ploert staat vandaag inderdaad hoog aan de blauwe hemel te schroeien, het gras is zacht en groen, het zwembad lekker en fris.
    Wij vermaken ons hier best :)

Laatste nieuws:
    Een vliegtuig heeft zich vastgevlogen onder een viadukt door.
    Wilders steunt een minderheidskabinet VVD+CDA.
    De C1000 gaat door met hun vlees-akties.
    Het voetbalseizoen is begonnen.
    Bouterse is president.
    De crisis is voorbij...!

suc6.

• 14 Augustus 2010 - 10:13

KKM:

De foto's bekijken we wél elke keer !!!!
    Mooi - mooier - het mooiste
    :) :) :)

• 14 Augustus 2010 - 15:40

Opa En Oma Jacobs:

hallo kindertjes,die kkm die kan nog niet zo goed de nieuwsberichten luisteren en bekijken, want het was een oud dakota vliegtuig wat op een oplegger stond en niet zo goed opgemeten was en daardoor onder een viaduct bleef steken. die Thijs kan straks, als hij weer terug komt waarschijnlijk zelf als piloot optreden en Inge als co-piloot en vliegen een extra rondje over de heiakker, en gaan dan pas naar brussel. een fijne dag en geniet er maar van. de groetjens van o en o j