dag 1 Brussel MOntreal Boucherville - Reisverslag uit Boucherville, Canada van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu dag 1 Brussel MOntreal Boucherville - Reisverslag uit Boucherville, Canada van Maanmannetjes - WaarBenJij.nu

dag 1 Brussel MOntreal Boucherville

Door: Berry

Blijf op de hoogte en volg Maanmannetjes

20 Juli 2015 | Canada, Boucherville

Nadat het weekend vooral is besteed aan het inpakken van onze koffers, hebben we vanmorgen weinig tijd nodig gehad om te zorgen dat iedereen tijdig klaar is voor vertrek.Rond half hebben we Peter opgehaald die ons naar Brussel heeft gebracht vanwaar we om 13:30 zouden vertrekken naar Montreal. Zouden, want bij aankomst op Zavetem werd ons meteen duidelijk dat onze vlucht circa 3 uur vertraging had. Die 3 uur werden uiteindelijk 4 uur.
We moesten 3 voor geplande vertrektijd inchecken en is de eerste vakantiedag nagenoeg gevuld met een zelf georganiseerde rondleiding inclusief veel vliegtuigenspotten op Brussel Airport.

We hebben afgesproken om, na aankomst in Montreal door te rijden naar Harry Litjens en zijn vrouw Marie-Andree. Hij is een neef van mijn vader die ons uitnodigde, nadat hij via zijn zwager hoorde dat wij naar Canada zouden komen. Een aantal van zijn broers en zijn,inmiddels overleden zus Annie,hebben Afke en ik ontmoet tijdens onze reis naar Canada in 1998.
Peremail heb ik hen over onze vertraging kunnen informeren.

Na een circa 7 uur durende vlucht landden we om 19:44 in Montreal. Nadat we onze bagage hadden opgehaald en wat "gehannes" bij de desk waar onze huurauto moest worden opgehaald (zoals te verwachte wilde men ons nog wat extra aansmeren)konden we om 20:45 naar Boucherville, de woonplaats van Harry en Marie-Andree vertrekken.Toen ik belde om door te geven dat we onderweg waren, bleek dat ze met het avondeten op ons gewacht hadden. Dankzij de TomTom waren we een halfuur later al daar waar we zijn moesten.

Om circa 22:00 (NL tijd 04:00) werd ons een heerlijke Canneloni voorgezet, en vruchten met slagroom na. Thijs heeft dit lekkers aan zich voorbij laten gaan, want hij was bij aankomst zo moe dat hij zelf vroeg of hijmocht gaan slapen ("doet ie anders nooit").

Na nog even gezellig gekletst te hebben, was het ver over middernacht toen we naar bed gingen. Het was opnieuw erg bijzonder de gastvrijheid hier te mogen ervaren van mensen waarvan uit een reüniegids blijkt dat we een familieverwantschap hebben, maar waarvan we 2 weken geleden, wederzijds, het bestaan verder niet kenden.

P.S. We zitten bij een MC D omdat niet eerder een goede WIFI verbinding hadden. Daardoor liet de verslaggeving op zich wachten.

• 22 Juli 2015 - 22:30

Henry:

Ik dacht al ik hoor maar niks,maar gelukkig dat het nu toch goed gaat. Geniet ervan en maak er een mooie vakantie van samen. Groetjes Henry en Sandra